Ve středu 26. 6. 2024 k nám do školky opět zavítal ŠKOLNÍ ŠOTEK. Ten k nám chodí každý rok, aby prověřil znalosti našich školáků a na základě toho si pak děti „přetáhne“ k sobě na základku.

Tak jako loni, i letos museli předškoláci projít velice „náročným“ testem, kterým by prokázali, že opravdu mohou 1. září do školy nastoupit. Úkoly byly letos přímo pohádkové, protože Šotek věděl, že jsme se po celý rok věnovali různým pohádkám.

Posuďte sami Šotkovy úkoly:

První úkol:

Poznej pohádku podle indicií – Šotek předváděl různé situace a děti měly za úkol poznat, o kterou pohádku se jedná. Tak schválně…. Na svačinu si donesl v košíčku (Červená Karkulka) voňavý koblížek (O Koblížkovi), k tomu si dal jahůdky (O dvanácti měsíčkách). Pak šel na zahrádku zasadit semínko (O veliké řepě). Všiml si, že mu vyrostl hrášek (O Budulínkovi). Při práci se zpotil a utřel si čelo šátečkem (O kohoutkovi a slepičce). Pak si nechtěně rozšlápl papírový model domečku, který sám doma vyrobil (O Budce) atd. Děti všechny pohádky bez problémů poznaly.

Druhý úkol:

Spojovačky – děti spojovaly na interaktivní tabuli dvojice obrázků, které se vztahovaly k určité pohádce. Nebylo to však vůbec jednoduché. Děti musely trochu pátrat v paměti, co  se v které pohádce vyskytuje. Těžké například bylo a chvíli i trvalo, než přišly na to, že pejsek a kočička patří do pohádky „O veliké řepě“.

Třetí úkol:

Byl trochu jako nějaká zkouška, protože předškoláci si napřed vylosovali číslo, které odpovídalo zadání určitého úkolu.

Červená Karkulka: předveď Karkulku, která jde zvesela k babičce. Zazpívej písničku a vesele při tom poskakuj.

Šípková Růženka: předveď Šípkovou Růženku, jak se píchne o trn, potom usne a jak se po 100 letech probudí z hlubokého spánku.

O zlaté rybce: předveď zlatou rybku chycenou do sítě, jak mluví k rybáři, a pak předveď, jak je zpátky ve vodě.

O Koblížkovi: předveď Koblížka, jak zpívá písničku zajíčkovi, a jak potom utíká pryč.

O kohoutkovi a slepičce: předveď kohoutka, jak mu zaskočilo semínko a pak po vypití vody vyskočil a zakokrhal.

O veliké řepě: předveď dědečka, jak zasadil řepu, a jak se ji potom snažil vytáhnout.

Šotek měl obavy, jestli se předškoláci nebudou stydět přede všemi scénku předvést. Proto měl v záloze hádanky. Jak byl ale mile překvapen, když všichni předškoláci úkol splnili na výbornou!!

Čtvrtý úkol:

Orientace v prostoru – každý dostal čtvercovou síť a fixu. Šotek pak dětem diktoval:

1. NAMALUJ KOBLÍŽEK – VPRAVO NAHOŘE

2. NAMALUJ JABLÍČKO – VLEVO DOLE

3. NAMALUJ ŘEPU – VLEVO NAHOŘE

4. NAMALUJ RYBIČKU – VPRAVO DOLE

A opět předškoláci nezklamali.

Pátý úkol:

Slabiky – BUDULÍNEK, KARKULKA, RŮŽENKA, KOBLÍŽEK, SLEPIČKA, JEŽÍŠEK.

Co myslíte? Zvládli opět na výbornou! Poznají nejen kolik slabik slovo má, ale také které jsou krátké nebo dlouhé.

Šestý úkol:

Zazpívejte písničku. Předškoláci si pro Šotka, ale i pro ostatní děti připravili písničku „Loučení se školkou“.

Všichni přeškoláčci svými výkony Šotka přesvědčili o tom, že JSOU ZPŮSOBILÍ stát se 2. září žáky 1. třídy. Šotek s velkým potěšením dětem rozdal „potvrzení“ a popřál jim, ať vkročí do první třídy tou správnou nohou.

Pak se se všemi rozloučil a pelášil do sousední školky „přezkoušet“ další předškoláky.

Paní učitelky Hanča a Simča potom konečně mohly přejít k oficiálnímu PASOVÁNÍ PŘEDŠKOLÁKŮ. Jako vzpomínku na školková léta si teď již školáci odnášeli obrázkové knihy s věnováním, pamětní listy, kšiltovky a placky s logem školy.  

Přejeme našim milým ŠKOLÁKŮM, ať v nich roste zájem o svět. Přejeme jim také spoustu kamarádů, se kterými budou prožívat nová dobrodružství a sdílet nové zážitky.

S.F.